perjantai 13. helmikuuta 2015

Ei juma!


Nyt on aika päheä video, tällä jäbällä on kaikki oleellinen kasassa. Siellä ovat ainakin Hammond C-3, Rhodes-piano, Yamahan vanha sähköpiano, Mellotron, Taurus-bassopedaali, Solina String Ensemble ja Minimoog; jokaisen syntikanpalvojan taivas, minulle herahti saman tien vesi kielelle. Kun hän vetää Mr. Crowleyn Solinalla, Moogilla ja Taurus-pedaalilla, hymyni taisi revetä korvien tuolle puolen. Ei jumalauta, ei jumalauta...kuunelkaa tuota saundia, se on massiivinen! Pidän melkein enemmän kuin alkuperäisestä. Solinalla saa niin ainutlaatuisen kuuloisen ja suuren äänimaton, kun peliin pistää vielä chorus-efektin. Piti heti kokeilla omalla syntetisaattorilla, saanko yhtään samaa saundia aikaiseksi. Tietenkään en saa samanlaista, mutta choruksen tappiin vetämällä pääsee ihan tyydyttävään tulokseen.

Ja Minimoog! Sen ääni on paksua kuin paraskin hunaja, kiinnittäkää huomiota tuohon nuotin venytykseen Mr. Crowleyn aikana. Kuunnelkaapa vielä tuosta lopusta (Rick Wakemanin Jane Seymour), ai että! Moogin ääni on niin paksu ja tiheä, että sitä voisi leikata, jos se olisi ainetta. Minä olen ekstaasissa nyt, minä hymyilen...

Jos joskus saisin moisen setin huoneeseeni...ei, sitä en uskalla edes kuvitella. Se olisi temppelini, pieni paratiisi. Olisin juuri nyt tyytyväinen, jos pääsisin edes päiväksi kokeilemaan noita johonkin. Hammondeja olen kerran musamessuilla kokeillut, mutta se oli niin nopeasti ohi.

"Isn't that beautiful? Finally all the toys I could'nt afford when I was younger..."

Haista sinä sakemanni vittu! :D

Ei kommentteja: